انتخاب فرش برای اتاق کودک
فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک را چگونه انتخاب کنیم؟
انتخاب فرش برای اتاق کودکان یکی از لذت‌بخش‌ترین و در عین حال مهم‌ترین اقدامات خانواده‌های ایرانی است چرا که حضور کودکان در زندگی یکی از شیرین‌ترین اتفاقات زندگی هر خانواده‌ای محسوب می‌شود. کودکان در مسیر رشد و تربیت خود به توجه و مراقبت‌های مختلفی نیازمند هستند. تمامی انتخاب‌هایی که خانواده در کودکی برای آن‌ها انجام می‌دهد، تاثیر مستقیمی بر سلامت و تعادل روحی و جسمی آینده آن‌ها دارد. انتخاب فرش اتاق کودک به دلایلی که در ادامه این متن برای شما شرح می‌دهیم از مهم‌ترین اقداماتی است که والدین برای فرزندان خود انجام می‌دهند. خرید فرش دستباف باکیفیت برای کودکان نه تنها برای حفظ سلامت آن‌ها یک امر ضروری است، بلکه می‌تواند به رشد فکری و ذهنی آن‌ها کمک بسیاری کند.



مواد اولیه فرش اتاق کودک

در مراقبت از کودکانمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که سلامت عزیزان خود را حفظ کنیم. از همین رو بسیار مهم است فرشی که در اتاق کودکانمان پهن می‌شود از چه مواد اولیه‌ای بافته شده باشد. مواد اولیه ارگانیک مهم‌ترین فاکتور در انتخاب فرش اتاق کودک است. ارتباط نزدیک و مستقیم کودکان با فرش اتاق خود اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند. استفاده از مواد اولیه ارگانیک و رنگرزی گیاهی باعث جلوگیری از ایجاد حساسیت و آسیب‌های تنفسی برای کودکان و همینطور بزرگسالان می‌شود.



طرح و نقش فرش اتاق کودک

تمام اجزای سازنده اتاق کودک در پرورش و رشد کودک ما موثر هستند. در فرشی که برای این فضا انتخاب می‌کنیم باید به اندازه کافی از رنگ‌ها و نقوش جذاب و مفرح استفاده شده باشد. ترکیب رنگی فرش اتاق کودک تاثیر زیادی بر روحیه و شادابی کودکان شما دارد. یکی از جنبه‌هایی که باید در انتخاب فرش در نظر بگیرم انتخاب طرح و نقش مناسب برای اتاق کودک است. المان‌های نقش بسته بر روی فرش اتاق کودک قوه تخیل و ذوق کودکان شما را تقویت می‌کند. کودکان نقوش فرش عشایری را می‌بینند و المان‌های آن را به عنوان شخصیت‌های اصلی داستانی که در ذهن خود می‌پرورانند به بازی می‌گیرند و یکی از همبازی‌های اصلی آن‌ها می‌شود. آن‌ها در طولانی مدت یک رابطه عمیق و عاطفی با فرش اتاق خود می‌سازند. المان‌هایی مانند آدمک، بز، طاووس، سگ و دیگر موتیف‌های گیاهی و جانوری کودک شما را به دنیایی می‌برند که باعث رشد و پرورش خلاقیت و قوه تخیل او می شود.



اندازه پرز فرش اتاق کودک
در طراحی اتاق کودک ما به دنبال این هستیم که محیط امنی را برای او فراهم کنیم. انتخاب فرش‌ دستباف عشایری برای اتاق کودک می‌توانند در بالا بردن امنیت فضای اتاق کودک موثر باشند. فرش‌های عشایری با پرزهای بلند و لطافتی که دارند بستر بسیار مناسبی هستند که کودکان شما ساعت‌ها بر روی آن بنشینند و به بازی بپردازند. قرار گرفتن گام‌های کودکان بر روی پرزهای نرم و لطیف فرش‌های عشایری در کنار حس امنیت، تاثیر مستقیمی بر روی سلامت مفاصل کودکان شما خواهد داشت که نتایج آن را در بزرگسالی خواهند دید.



قابلیت شستشوی فرش اتاق کودک
نمی‌توانیم از کودکان انتظار داشته باشیم که مانند بزرگسالان نگران تمیزی فرش اتاق خود باشند. حتی محدود کردن آن‌ها و گرفتن آزادی عمل آن‌ها در فعالیت‌های روزانه می‌تواند تاثیرات منفی در رشد و تربیت کودکان شما داشته باشد. بهتر است که برای اتاق کودکان فرشی را انتخاب کنیم که به علت داشتن الیاف ارگانیک کثیفی‌ها را سخت به خود جذب کند و به راحتی تمیز شوند. در این صورت هیچ گاه نگران آسیب دیدن و یا کثیف شدن فرش اتاق کودکتان نخواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلبی که درباره روش‌های نگهداری فرش دستباف در وب سایت قرار دادیم را مطالعه کنید.



دوام فرش اتاق کودک

اولین و ماندگارترین هدیه‌ای که به فرزند خود می‌دهید فرش اتاق او است. کودک شما مراحل مختلف زندگی خود را بر روی این هدیه ارزشمند طی می‌کند و خاطرات خود را بر روی آن شکل می‌دهد. همراهی این فرش در تمام دوران کودکی، نوجوانی و جوانی باعث می‌شود که رابطه عمیقی با آن شکل دهد و در مهاجرت و یا تشکیل زندگی جدید این فرش را با خود به یادگار ببرد. با این شرایط، بسیار مهم است که فرش دستبافی که انتخاب می‌کنید دوام مورد انتظار را داشته باشد و سالیان سال بتواند باکیفیت همراه لحظات زندگی شما باشد. فرش‌های خانه دیدار به دلیل اینکه در بالاترین سطح از کیفیت هستند، طی سالیان طولانی همراه زندگی شما خواهند بود و یادگاری است که از شما برای آیندگان باقی خواهد ماند.



جمع بندی

خانواده و فرزندان ما مهم‌ترین و ارزشمندترین داشته‌های زندگی ما هستند و همه ما در مراقبت و رشد آن‌ها حداکثر تلاش خود را می‌کنیم. انتخاب صحیح و دقیق فرش هم یکی از مهم‌ترین اقدامات در مراقبت کردن از خانواده است. ما در خانه دیدار تلاش می‌کنیم در مسیر مراقبت از خانواده در کنار شما باشیم و اعلاترین فرش‌های دستباف ایرانی را تقدیم شما کنیم.


فرش مدرن چیست؟
فرش دستباف مدرن